Wat doen wij 2017-06-07T10:18:21+00:00

Wat doet Stichting BTS?

Stichting BTS heeft het doel om zoveel mogelijk mensen/kinderen in beweging te brengen. Waarom? Omdat het de deelnemers helpt, niet alleen lichamelijk maar ook op het mentale vlak.

Stichting BTS zet verkregen subsidies in om zorginstellingen en SBO scholen te ondersteunen in hun beweegaanbod. Zo kunnen zorginstellingen of SBO scholen een G-Bootcamp of judotraject afnemen waarbij de kosten grotendeels door Stichting BTS worden gedragen.

Door heel Nederlanden worden er diverse beweegtrajecten verzorgd, voornamelijk op zorginstellingen voor mensen met een beperking en op SBO scholen.

Jong en oud. Samen lekker bewegen en daar plezier in beleven, dat is het uitgangspunt.

Doel

Zoveel mogelijk jongeren en ouderen in beweging te brengen met een kwalitatief verantwoorde bewegingsactiviteiten. Onderliggende doelstellingen zijn het verhogen van de vitaliteit van de cliënten en daarbij tevens de sociale, cognitieve en motorische aspecten te verbeteren.

Door middel van subsidies, partnerships met het bedrijfsleven, sportieve acties en het organiseren van evenementen waarbij sporten centraal staat, wordt er jaarlijks geld opgehaald dat wordt ingezet om mensen met een verstandelijke beperking aan het sporten te krijgen.

Onze producten

Onderstaande onderdelen vergroten de kans op verbetering in het gedrag tijdens en na schooltijd.

G-Bootcamp
G-BootcampClinic, 6-weeks of doorlopend programma
Een Bootcamp is behoorlijk intensief, er wordt gewerkt binnen een kring of rij met verschillende honken. Bij elk honk wordt er een nieuwe oefening uitgevoerd, afhankelijk van de groep en het niveau kunnen deze oefeningen individueel of samen met een partner uitgevoerd worden. G-Bootcamp’s worden veelal verzorgd op SBO scholen
NEEM CONTACT OP voor meer info over G-Bootcamp
G-Judo
G-JudoClinic, 6-weeks of doorlopend programma
Judo: De zachte weg. Het in balans brengen van lichaam en geest.
De beleving van lichaam en geest kent vaak een groter contrast bij mensen met een verstandelijke beperking. Met behulp van judo komen deze aspecten dichter bij elkaar.

De lessen staan in het teken van jezelf beter leren kennen, leren omgaan met winst en verlies en natuurlijk samenwerken en respect voor elkaar.

NEEM CONTACT OP voor meer info over G-Judo
G-Fitness
G-FitnessHuur een fitness/cardio apparaat voor de afdeling
Omdat er al zoveel nodige kosten in de zorg zijn en de medewerkers vaak te druk zijn met begeleiden op de afdeling wordt er weinig aandacht besteed aan het stukje beweging.

Wij willen deze drempel verlagen en er voor zorgen dat zorginstellingen een cardio/fitness apparaat op maat kunnen aanvragen.

Hierdoor kunnen de cliënten dagelijks aan hun vitaliteit werken en daarnaast natuurlijk gewoon het wekelijkse sportaanbod van de instelling blijven volgen.

NEEM CONTACT OP voor meer info over de mogelijkheden

Enthousiast geworden? Neem dan contact op voor een orienterend gesprek.

NEEM CONTACT OP